diumenge, 4 de gener del 2015

Àrea de lleure de la Font Vella, Serra d'Almos, Ribera d'Ebre

Plàcida i bonica zona de pícnic a les afores del poble Serra d'Almos, dintre del marc de l'Espai d'Interés Natural de la Serra de Llaberia. S'hi arriba per una pista forestal que surt del poble.
Consta de 4 taules de pedra i un bloc de 4 barbacoes. 3 taules estan al voltant de les barbacoes, l'altre just a l'arribar a l'àrea de lleure.

Hi ha una font antiga que té encant perquè és de les que ja no es veuen i un gran atractiu pels nens, tot i que no s'ha de malgastar aigua.

Al costat de les taules hi ha passa el reg dels horts que provee de la font.

També hi ha el Forn Teuler i un sender que no vam seguir però segur que és interessant perquè és un entorn molt maco i agradable.

Nosaltres vam deixar el cotxe a la primera explanada que vam trobar, on hi ha el cartell de la zona de pícnic i la 4ª taula, però més endavant hi ha una altra explanada més propera a les taules.

Situació:

Accés: Si veniu de Tivissa trobareu indicacions cap a la zona de pícnic a l'entrar al poble. Just a l'entrar heu de seguir la indicació cap al carrer de l'esquerra i seguir endavant fins que trobareu una indicació cap a la dreta i seguir aquest carrer fins que sortiu del poble.

Girar a l'esquerra

Girar a la dreta, és el carrer de la foto de sota

Seguir cap a la dreta fins fora del poble
 Un cop fora del poble us trobareu amb una bifurcació sense indicacions, heu de pendre el camí de la dreta i en menys d'un km. arribareu a la zona de pícnic.
Pendre el camí de la dreta
Què visitar?

Serra d'Almos:
Espai d'Interés Natural Serra de Llaberia:
Ribera d'Ebre:
Miravet

1. Ostra aquesta ultima foto que maca no se si es a un lloc que vull anar fa tems es veu el riu amb un moli mig inundat a la dreta de la imtge en fi potser me equivoco crec que tambe es per tarragona molt bon reportage Marta una abraçada !!!

1. Hola Cinto; moltes gràcies.
      L'última foto sempre és d'algun lloc de la comarca, en aquest cas és Miravet que no està molt lluny de Serra d'Almos i és preciós.
      Una abraçada!

2. Hola des de la Serra.
    La Fontvella abasteix d'aigua el poble i en surt el reg dels horts a la dreta de la presa.
    El barranc és el Tartacó que s'uneix bastant més ella amb el barranc de les olles que és el que conforma el pantà dels Guiamets que es nodreix de les fonts de Santa Rosalia a Capçanes.
    Podeu trobar una mica d'història de la Serra a laserradalmos.cat
    Salutacions i molt contenta de que ús agradi...

1. Moltes gràcies per l'aclaracio. Ho mirar´´e i ho rectificar´´e.